Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Byggprocessen på den egendesignade pallen.

Av Malin Berglund - 25 oktober 2013 20:26

Heh hej!Här kommer ett inlägg med lite bilder från min tid i verkstaden och i slutet lite skisser på min bestämda design. Eftersom jag själv aldrig jobbat med trä och i verkstad var denna kurs verkligen en utmaning. Från början var min design ganska annorlunda till skillnad från resultatet som blev. Jag fick under min process skala av och göra om designen på min pall flera gånger för att både tiden och hjälpen inte fanns tillräckligt av. Jag valde tillslut att bygga en enkel form och i stället leka med träets egenskaper. Jag är väldigt stolt över att ha byggt en pall som faktiskt går att sitta på och som ändå är speciell i sitt slag. Projektet har pågått i 4 veckor och idag hade vi utställning där vi visade våra pallar. Ett nytt inlägg på den färdiga pallen kommer. Kram

Första skissen på min palldesign. Med benen som omsluter sitsen. Men pga en konstruktions lösning som skulle anmärka på designen så placerade jag benen under i stället. Se nästa skiss.

Slutgiltig skiss.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Berglund - 6 februari 2014 19:40

Hoho!!! Nu va de jätte länge sedan jag skrev ett inlägg. Men här kommer ett om mönster och screentryck eftersom vi nyss påbörjat denna kurs. Ha verkligen längtat efter denna kurs. Så här kommer lite handritade skisser som sedan kanske blir mönster. H...

Av Malin Berglund - 6 januari 2014 14:39


Måste ge tips på denna otroliga ekologiska Hudvårdserie trilogy. Jag har använt dessa produkter i 1,5 år sedan en god vän tipsat mig och jag ha aldrig varit nöjdare. Serien är 100% ekologisk och känns fräsch och bra för huden. Jag har fått en mycket ...

Av Malin Berglund - 5 januari 2014 22:34

Måste ge tips på denna otroliga ekologiska Hudvårdserie trilogy. Jag har använt dessa produkter i 1,5 år sedan en god vän tipsat mig och jag ha aldrig varit nöjdare. Serien är 100% ekologisk och känns fräsch och bra för huden. Jag har fått en mycket ...

Av Malin Berglund - 1 januari 2014 18:57

Halloj!Nu är det sjukt länge sedan jag uppdaterade på bloggen. Sorry. ! Ska försöka att bli bättre på detta. När det mycket i skolan så hinner jag inte riktigt med. Men jag ska lägga in lite bilder på senaste kärlprojektet senare. Idag bjuder jag på ...

Av Malin Berglund - 10 november 2013 22:45

I morgon börjar block 2 då vi ska jobba med keramik. Denna kurs kommer att hålla på fram till jul och uppgiften är att designa ett kärl av något slag. Ska bli spännande:) I helgen har jag och Sanna jobbat med vårt sido projekt ( mässmonter 2020)och s...

Presentation


Design, färg och formgivning är mitt stora intresse. Följ min kreativa resa på Beckmans där jag läser Form och låt dig inspiras av mina ideer, projekt och pyssel i alla dess former.Välkommen!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Min Gästbok


Skapa flashcards